Trekkertrek wedstrijd

    Zet zaterdag 2 augustus 2025 in de agenda!

    1e trek
    Voor de Python

    1e trek
    Voor de Python

    1e trek
    Voor de Python

    1e trek
    Voor de Python

    2e trek
    Voor de Python

    2e trek
    Voor de Python

    2e trek
    Voor de Python

    2e trek
    Voor de Python

    2e trek
    Voor de Python

    1e trek
    Voor de Big Benz

    1e trek
    Voor de Big Benz

    1e trek
    Voor de Big Benz

    1e trek
    Voor de Big Benz

    1e trek
    Voor de Big Benz

    1e trek
    Voor de Big Benz

    2e trek
    Voor de Big Benz

    2e trek
    Voor de Big Benz

    2e trek + finale
    Voor de Big Benz

    2e trek
    Voor de Big Benz

    1e trek
    Voor de Next Mission

    1e trek
    Voor de Next Mission

    1e trek
    Voor de Next Mission

    1e trek
    Voor de Next Mission

    2e trek
    Voor de Next Mission

    2e trek
    Voor de Next Mission

    2e trek
    Voor de Next Mission

    2e trek
    Voor de Next Mission

    2e trek
    Voor de Next Mission

    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Floor van Dolder Koudekerk aan den Rijn Same Atlanta 93,78 70,38 164,16
    2e  Rick van den Bosch Alphen aan den Rijn Bukh 302 Super 90,64 70,79 161,43
    3e  Nico van Leeuwen Koudekerk aan den Rijn Zetor 3011 88,47 70,89 159,36
    4e  Jessica Ebbink Hazerswoude-Rijndijk Ford Dexta 90,26 65,71 155,97
    5e  Antoin Verwoerd Benschop Renault 60 88 65,4 153,4
    6e  Cees van Mil Hoofddorp Fordson Dexta 87,51 63,64 151,15
    7e  Heleen de Pater Boskoop Same Atlanta 85,3 63,47 148,77
    8e  Thijs van Teijlingen Hazerswoude-Rijndijk Fordson Dexta 85,43 61,06 146,49
    9e  Karlijne de Groot Zoetermeer Fordson Dexta 85,32 56,05 141,37
    10e  Patrick van Rooijen Westergeest Massey Ferguson 35 69,79 52,82 122,61
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Niels Bolleboom Berkel en Roderijs Fordson Super major FP 86,3 186,3
    2e  Suzanne van Leeuwen Koudekerk aan den Rijn John Deere 1130 90,51 84,88 175,39
    3e  Christiaan Smit Lisse Same Minitauro 60 91,51 78,05 169,56
    4e  Michiel Kompier Hazerswoude-Rijndijk Massey Ferguson 65 90,23 79,28 169,51
    5e  Marianne Rijkenhuizen Boskoop John Deere 2020 89,96 76,6 166,56
    6e  Corné Rus Nieuw-Vennep Fiat 640 88,89 77,43 166,32
    7e  Jannes Kerkvliet Koudekerk aan den Rijn Ford Super Dexta 3000 90,86 72,89 163,75
    8e  Rosco van Leeuwen Ter Aar Massey Ferguson 152 90,44 66,72 157,16
    9e  Joep Engel Oudkarspel Deutz 5206 90,45 66,23 156,68
    10e  Jasper Wolthuis Zoetermeer John Deere 710 89,25 65,92 155,17
    11e  Gert-Jan Kaashoek Moerkapelle John Deere 1120 81,5 63,79 145,29
    12e  Niels/Ben van der Meijden Koudekerk aan den Rijn Deutz 6806 79,04 58,53 137,57
    13e  Rick van der Spek Moerkapelle Ford 2000 78,44 58,22 136,66
    14e  Dirk Bos Rijnsaterwoude David Brown 950 66,91 61,32 128,23
    15e  Jurjen Perdijk Nieuwerbrug aan den Rijn Fendt 103s 63,88 59,86 123,74
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Jurn Agterof Bodegraven Fendt Farmer 105 S 98,25 90,19 188,44
    2e  Stefan van Mil Hoofddorp Fordson Super Major 97,97 89,02 186,99
    3e  Clemens Rijkenhuizen Boskoop John Deere 3130 94,51 89,22 183,73
    4e  Stef Kooter Hazerswoude-Dorp Same Centauro 60 96,05 87,17 183,22
    5e  Remco van der Linde Gelderswoude Fiat 850 93,31 89,05 182,36
    6e  Lars Kraak Hoofddorp Ford Giaguaro FP 80,78 180,78
    7e  Daan Goeman Zoetermeer International 724 88,96 85,33 174,29
    8e  Erik Otter Woubrugge Deutz D5005 90,63 76,33 166,96
    9e  Dirk Merbis Hazerswoude-Dorp Deutz D80 98,21 67,65 165,86
    10e  Jord Segers Reeuwijk Fendt Farmer 105 ls 87,29 71,67 158,96
    11e  Joost Voshart Zevenhoven John Deere 1630 91,23 65,89 157,12
    12e  Gert Verhagen Oud Ade International 756D 85,42 64 149,42
    13e  Jari Vergouwe Waddinxveen Nuffield 4/65 79 66,36 145,36
    14e  Bas Vallen Harmelen Deutz 6507 72,95 60,72 133,67
    15e  Joanne Bos Rijnsaterwoude Fendt 103 s 64,07 57,15 121,22
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Ruben Hofman Hazerswoude-Dorp David Brown 990 implematic 94,86 83,14 178
    2e  Jasper Langendoen Stellendam International 453 90,04 79,17 169,21
    3e  Martijn Kroft Ter Aar Ford 3610 89 68,88 157,88
    4e  Tim Gijzenberg Nieuw-Vennep Fiat 450 DT 86,51 68,32 154,83
    5e  Gert-Jan Klaasse Bos Zevenhoven Ford 4000 90,97 63,67 154,64
    6e  Paul Munsterman Nieuw-Vennep Fiat 466 83,03 70,63 153,66
    7e  Rene Rodenburg Nieuwkoop Ford 3000 88,1 65,03 153,13
    8e  Wouter van Wissen Leidschendam Massey Ferguson 394v 88,85 61,35 150,2
    9e  Rick van Leeuwen Wassenaar Fendt 270 78,89 64,53 143,42
    10e  Aline Koomans Driebruggen International 633 77,46 60,03 137,49
    11e  Hendrik Jan van Dolder Hazerswoude-Dorp International 633 84,06 52,16 136,22
    12e  Ilona Hoogeveen Zoeterwoude Massey Ferguson 245 72,53 59,08 131,61
    13e  Wout Hartveld Ter Aar John Deere 1130 72,54 58,63 131,17
    14e  Hans Heemskerk Koudekerk aan den Rijn Kubota M5030SU 79,98 44,04 124,02
    15e - DISK  Jan Dirk Harting Koudekerk aan den Rijn Deutz-Fahr D 6507 89,54 73,45 162,99
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Stefan van Leeuwen Koudekerk aan den Rijn John Deere 2130 97,4 86,17 183,57
    2e  Gerrit van Schaik Zegveld International 844s FP 82,8 182,8
    3e  Tom Munsterman Nieuw-Vennep Ford 5000 FP 80,09 180,09
    4e  Maarten van Dolder Hazerswoude-Dorp Lamborghini 674DT 91,21 88,82 180,03
    5e  Kars Dorrepaal Koudekerk aan den Rijn Same Leopard 93,18 86,1 179,28
    6e  Jur Parlevliet Beinsdorp Lamborghini R704 98,64 77,77 176,41
    7e  Judith Oskam Driebruggen Fendt 105 LS turbomatik 92,2 80,45 172,65
    8e  Arie Treurniet Berkel en Rodenrijs International 644 91,9 74,28 166,18
    9e  Max Hijstek Hoofddorp Fiat 600DT FP 65,78 165,78
    10e  Rhodé Hofman Hazerswoude-Dorp David brown 1212 94,81 70,6 165,41
    11e  Peter de Jong Alphen aan den Rijn Fendt 308 turbomatik 92,58 72,23 164,81
    12e  Dave Lakerveld Reeuwijk Renault 77-12 91,48 72,67 164,15
    13e  Jort van Dijk Bleiswijk Fendt 210 vario 91,24 65,41 156,65
    14e  Naomi de Rijk Alphen aan den Rijn New Holland TN 75 D 88,69 64,95 153,64
    15e  Mario van der Elst Zoetermeer Fendt 105ls 86,66 63,2 149,86
    16e  Sam de Vries Leimuiden Fendt 103s 75,94 64,08 140,02
    17e  Karel de Jong Koudekerk aan den RIjn John Deere 2040 70,52 59,56 130,08
    18e  Robert van Staveren Hazerswoude-Dorp Deutz Fahr DX 3.30 67,91 60,19 128,1
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Jan Parlevliet Beinsdorp Ford 7400 FP FP 200
    2e  Jacoline van Schajik Zegveld International 1046 FP 99,31 199,31
    3e  Kevin Davies Weteringbrug John Deere 3130 FP 94,5 194,5
    4e  Wilco de Lange Bergambacht Fendt 308 94,39 FP 194,39
    5e  Stijn van Schie Hazerswoude-Dorp Ford 5110 92,36 FP 192,36
    6e  Lennart Streng Bodegraven Fendt 308 91,51 97,9 189,41
    7e  Arjen van der Holst Wassenaar International 844s 93,69 93,78 187,47
    8e  Pieter Broere Stolwijk International 844s 94,27 93,13 187,4
    9e  Peter Boer Driebruggen International 844 S 91,44 94,95 186,39
    10e  René Straathof Gelderswoude Fendt 312 lsa 91,81 92,87 184,68
    11e  Leendert-Jan van der Wind Nieuwerbrug Fiat 1000 93,1 90,45 183,55
    12e  Eduard Harskamp Waddinxveen John Deere 1640 90,44 92,57 183,01
    13e  Danny van der Vis Bodegraven Inter 844 93,12 89,7 182,82
    14e  Jarno Veenstra Woerden Case International 844s 95,1 86,87 181,97
    15e  Duke Beukeboom Hazerswoude-Rijndijk John Deere 6320 86,81 84,78 171,59
    16e  Matthijs Pont Woubrugge Deutz Fahr DX 4.30 73,9 89,5 163,4
    17e  Ruben Schipper Zoeterwoude John Deere 6110 78,25 84,57 162,82
    18e  Marjo de Boer Zevenhoven John Deere 5085 M 63,33 89,56 152,89
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Bo Otter Alphen aan den Rijn Deutz 6.20 tt 90,94 95,25 186,19
    2e  Hans van Leeuwen Koudekerk aan den Rijn John Deere 3650 88,41 92,14 180,55
    3e  Roos Kroft Ter Aar John Deere 6320 85,55 88,91 174,46
    4e  Iris van der Stelt Warmond New Holland 8340 84,15 89,21 173,36
    5e  Anton van der Spek Waddinxveen International 1046 85,77 86,06 171,83
    6e  Corne van der Wind Nieuwerbrug aan den Rijn Valtra N121 84,91 85,72 170,63
    7e  Roy Lakerveld Nieuwkoop Zetor 12211 super 84,43 85,98 170,41
    8e  Johan van Leeuwen Zevenhoven Zetor 16145 87,7 82,26 169,96
    9e  Rick van Bemmel Mijdrecht John Deere 6230 83,25 84,57 167,82
    10e  Timo van Wijk Pijnacker Fiatagri F100 85,51 82,25 167,76
    11e  Zonna van Leeuwen Ter Aar John Deere 6230 83,31 83,75 167,06
    12e  Mich Kompier Hazerswoude-Rijndijk John Deere 4040 80,08 86,67 166,75
    13e  Martin van Wijk Pijnacker Fiatagri 110-90 86,91 79,38 166,29
    14e  Bram van der Kooij Maasland Case 5150 84,01 81,74 165,75
    15e  Bono van Leeuwen Ter Aar John Deere 6320 83,02 80,04 163,06
    16e  Luuk Steenwijk Alphen aan den Rijn Deutz Agrostar 6.21 70,1 89,45 159,55
    17e  Jarno van der Kooij Schipluiden International 1246 37 75,19 112,19
    18e - DISK  Daan l'Ami Wassenaar International 1056xl 93,11 83,9 177,01
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Lenno Broere Stolwijk Case International 1255xl FP 95,11 195,11
    2e  Chris Lievaart Hazerswoude-Dorp International 1455 88,56 FP 188,56
    3e  John Mooijman Zoeterwoude Case International 1455XL 94,93 87,52 182,45
    4e  Thijs Kaashoek Hazerswoude-Dorp Fendt 612 lsa 88,07 91,13 179,2
    5e  Hidde van der Peet Zwaanshoek Case International 1455XL 86,15 91,83 177,98
    6e  Mitchel Moerland Hazerswoude-Dorp Massey Ferguson 3655 84,22 92,98 177,2
    7e  Gijs van der Bas Nieuwerbrug Valtra N154 83,8 93,37 177,17
    8e  Arno den Boer Lekkerkerk Fendt 614 ls 83,76 92,55 176,31
    9e  Mees Wolf Schipluiden Deutz DX 6.30 86,97 88,32 175,29
    10e  Kevin de Jong Alphen aan den Rijn Deutz Fahr TTV 620 84,99 86,12 171,11
    11e  René Noordam Woubrugge Valtra Valmet 8200 74,48 89,5 163,98
    12e  Luuk Verbeij Hazerswoude-Dorp Ford TW-15 77,85 85,62 163,47
    13e  Tom de Boer Zevenhoven John Deere 6630 82,13 81,12 163,25
    14e  Marco van den Broek Nieuwkoop Valmet 8150 76,99 84,71 161,7
    15e  Fons Heemskerk Koudekerk aan den Rijn Case 1370 73,8 84,21 158,01
    16e  Peder Robijn Deutz 6145.4 74,78 71,94 146,72
    17e  Dick Nederhoff Abbenes Deutz M610 76,44 56,42 132,86
     Lisa van Leeuwen - Borsboom Delfgauw Ford 8630
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Toon Borsboom Delfgauw Ford 8830 95,62 FP 195,62
    2e  Tim Visser Nieuwveen Fendt 615 FP 94,38 194,38
    3e  Pim van der Post Aarlanderveen Fendt 820 96,98 92,06 189,04
    4e  Gijsbert de Koning Nieuwkoop Fendt 824 turboshift 95,03 87,65 182,68
    5e  Chris van Ettikhoven Alphen aan den Rijn Fendt 724 93,14 88,91 182,05
    6e  Rens Ebbink Hazerswoude-Rijndijk Fendt 820 92,2 88,62 180,82
    7e  Peter Kastelein Zegveld Steyr 9145 88,16 92,5 180,66
    8e  Luke Kasbergen Snelrewaard Fendt 820 tms 86,64 89,34 175,98
    9e  Ruben Oskam Stolwijk Fendt 820 81,09 90,46 171,55
    10e  Erwin den Boer Bergambacht Fendt 615 lsa e 84,75 85,67 170,42
    11e  Wilbert Moons Waddinxveen Fiat 1880 DT 82,3 87,4 169,7
    12e  Nathan Hofman Hazerswoude-Dorp Fendt 820 85,07 82,96 168,03
    13e  Maartje Karens Nieuwveen Fendt 818 81,34 85,24 166,58
    14e  Bjorn Hoogendoorn Nieuwkoop Fendt 820 82,5 83,56 166,06
    15e  Gertjan Hoogendoorn Bodegraven MF 7726s 78,57 85,89 164,46
    16e  Mitch Oudshoorn Zoetermeer Ford 8630 78,97 84,79 163,76
    17e  Arno van Poppel Bodegraven Fendt 820 78,24 85,25 163,49
    18e  Corne van der Geest Hillegom Deutz ttw 6185 77,08 48,85 125,93
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Tim van der Maarl Nieuw-Vennep Renault Ares 836RZ 93,9 95,1 189
    2e  Tom Stigter Nieuwkoop Case Magnum 7220 98,25 82,89 181,14
    3e  Stefan de Pater Boskoop John Deere 4955 83,64 93,03 176,67
    4e  Wouter Kempen Aarlanderveen Fendt favorit 824 93,17 82,89 176,06
    5e  Wilfred Kompier Hazerswoude-Rijndijk John Deere 7810 84,81 87,46 172,27
    6e  John Doelman Nieuwveen Fendt 916 84,07 82,27 166,34
    7e  Marcel Lommerse Inter 1455 85,2 80,76 165,96
    8e  Martijn de Bruijn Kamerik Case Magnum 7250 81,19 84,24 165,43
    9e  Laurens van Braak Vijfhuizen Belarus T150K 85,15 79,21 164,36
    10e  Niek Moerman Schipluiden New Holland T7.220 76,54 81,51 158,05
    11e  Niek Hendriks Nieuw-Vennep Claas Axion 810 78,62 79,31 157,93
    12e  Marlou van Mil Hoofddorp New Holland T7270 77,08 78,61 155,69
    13e  Mart van Velde Waddinxveen John Deere 7710 76,42 77,68 154,1
    14e  Hans van der Ploeg Koudekerk aan den Rijn Massey Ferguson 8s 205 66,62 84,39 151,01
    15e  Matthijs van den Berg Zevenhoven Fendt 728 GEN7 51,99 77,74 129,73
    16e - DISK  Ed van der Tang Hazerswoude-Dorp Fendt 930 98,58 91,21 189,79
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Maurits Immink Amstelveen Fendt 942 FP 93,03 193,03
    2e  Duncan Nijeboer Lisse Fendt 930 93,39 94,14 187,53
    3e  Corstian Voshart Mijdrecht John Deere 7R350 78,74 97,83 176,57
    4e  Edwin van der Burgh Zuidland Massey Ferguson 8480 dyna vt 80,36 93,89 174,25
    5e  Herman Houweling Bergschenhoek New Holland T7.290 81,11 90,67 171,78
    6e  Bas Verburg Zwammerdam Fendt 930 81,76 78,79 160,55
    7e  Lennard van Veen Benthuizen Fendt 936 81,09 78,08 159,17
    8e  Tim van den Ancker Nes aan de Amstel John Deere 6R 250 76,42 77,64 154,06
    9e  Mike van der Voorn Zevenhoven Fendt 930 65,91 78,68 144,59
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Ford 7000 Ford 700 FP FP 200
    2e  Bo Otter Nieuw-Vennep Deutz 13006 99,37 98,19 197,56
    3e  Victor van Zanten Nieuw-Vennep Deutz 10006 90,23 92,85 183,08
    4e  Bram Dijkshoorn Berkel en Rodenrijs International 1255 83,27 96,47 179,74
    5e  Duo Avis - De Jong Hoofddorp Fiat 800 55,46 FP 155,46
    6e  Thijs Rijkaart Hazerswoude-Dorp Fendt 610 s 58,4 66,39 124,79
    7e  Bac Demo Moerkapelle FP FP
    7e  Bac demo 2 Bac demo 2 FP FP
    7e  Fiat 18090 Fiat 18090 FP FP
    # Naam Woonplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  John van Zanten Nieuw-Vennep Deutz Allis 9505 FP FP 200
    2e  Duo Avis - De Jong Hoofddorp John Deere 6030 99,75 94,2 193,95
    3e  Peter Steenwijk Alphen aan den Rijn International 1255 FP 89,35 189,35
    4e  Bram Dijkshoorn Berkel en Rodenrijs International 1255xl 96,28 92,89 189,17
    5e  Simon Munsterman Zeewolde John Deere 4620 88,86 FP 188,86
    6e  Joost Dorrepaal Zoeterwoude International 1466 91,49 95,47 186,96
    7e  Reinoud van Meijeren Bodegraven John Deere 4440 92,56 92,47 185,03
    8e  Jelle van der Peet Zeewolde John Deere 4440 91,86 89,34 181,2
    9e  Marien van Beusekom Alphen aan den Rijn International 1086 78,89 98,09 176,98
    10e  Arnold Dorrepaal Hazerswoude-Dorp International 1246 66,1 93,33 159,43
    11e  Luc van Santen Inter 1255 FP FP
    # Naam Standplaats Merk & type Trek 1 Trek 2 Totaal
    1e  Team Iveco Eurostar Waarder FP FP 200
     Super Diesel Ede

    Dit reglement geldt voor standaard trekkers, oldtimers, hobbysport trekkers en truckklasse.

    Technische eisen aan de trekker

    Algemeen

    De trekkers moeten standaard landbouw- of fabriekstrekkers zijn zonder wijzigingen aan de motor. Dus ook voor oldtimers geldt: originele motor- en brandstofpomp en géén turbo, tenzij men kan aantonen, dat deze standaard vanuit de fabriek gemonteerd is.

    Oldtimers zijn trekkers met bouwjaar 1975 of eerder. Ook trekkers met een later bouwjaar, maar uit een serie waarvan de productie ruim voor 1975 heeft aangevangen en binnen enkele jaren na 1975 is gestaakt, kunnen in overleg met de inschrijfcommissie in aanmerking komen voor deelname als oldtimer.

    Oldtimers hebben de vrije keus om als oldtimer of standaard trekker deel te nemen. In het laatste geval moet de trekker voldoen aan de eisen, die voor standaard trekkers gelden.

    De motor en transmissie moeten van het originele type zijn en de originele motorkap en grille moeten gemonteerd blijven.

    De trekkers dienen te zijn voorzien van een veiligheidscabine of beugel, oldtimers uitgezonderd.

    Een degelijke stijgerbegrenzer is verplicht voor alle oldtimers en de trekkers in de standaardklassen 2,5 ton en 3,5 ton. Deze mag in combinatie met een geblokkeerde hefinrichting.

    Tijdens de wedstrijd moeten de hefarmen naar beneden zitten.

    Een werkende aftakas is verplicht voor alle standaard trekkers. De aftakas moet goed en veilig bereikbaar zijn. Vanaf 6,0 ton moet dit een 1000 toeren aftakas zijn.

    Het maximale aftakasvermogen mag niet hoger zijn dan de vermogensgrens van de klasse waarin men meedoet. Hier geldt een 0% marge. Er wordt gemeten met de maximale uitslag op de brandstofpomp, met speling op het stangenstelsel naar het gaspedaal/handgas wordt geen rekening gehouden.

    De vermogensgrens per klasse is:
    2.5 ton standaard 75 pk
    3.5 ton standaard 100 pk
    4.5 ton standaard 125pk
    6 ton standaard 160 pk
    7.5 ton standaard 200 pk
    9 ton standaard 250 pk
    11 ton standaard 400 pk

    Van de oldtimer klassen en de 15 ton standaard klasse wordt het vermogen niet gemeten, wel kunnen deze trekkers gecontroleerd worden op het motortoerental. Vanaf dit jaar wordt ook de 11 ton standaard klasse het vermogen gemeten.

    Het motortoerental mag maximaal 20% boven het nominale motortoerental liggen, met een maximum van 2700 omw./min.

    Voor alle trekkers geldt: over technische zaken, waarbij veiligheid en/of een eerlijke wedstrijd i n het geding is en waarover dit reglement geen uitsluitsel geeft, geeft de technische commissie een bindend oordeel.

    Banden

    De wedstrijd is opengesteld voor trekkers met enkellucht rubber banden.

    De breedte van de banden is maximaal 90 cm voor trekkers t/m 7,5 ton en maximaal 120 cm voor de zwaardere klassen. De banden mogen op geen enkele manier opgesneden zijn.

    De totale breedte van de trekker mag niet meer dan 3000 mm bedragen (exclusief doorzakking van de banden op de grond, waardoor de tractor breder wordt).

    Stalen kammen en kettingen zijn niet toegestaan, behalve bij oldtimers, waar dergelijke wielen standaard zijn.

    De hobby sport klassen mogen wel rijden met opgesneden banden.

    Gewicht

    Ballastgewichten moeten stevig en niet beweegbaar aan de trekker bevestigd zijn.

    Losse gewichten in de cabine zijn dus ook niet toegestaan.

    Ballastgewichten mogen niet achter de achterwielen of opzij buiten de trekker uitsteken.

    Indien gewichten in de (front)hef hangen, moet de hef tegen zakken geblokkeerd zijn.

    Frontgewichten dienen aan de voorkant origineel, of met fronthef, zo dicht mogelijk tegen de neus te zijn bevestigd. Maximaal 85 cm vanaf de grille bij trekkers t/m 6,0 ton, voor de klassen 7,5 en 9,0 ton maximaal 110 cm en voor de klassen 11,0 en 15,0 ton maximaal 150 cm.

    De trekker mag niet verzwaard zijn met aanbouwwerktuigen. Hieronder valt ook een frontlader.

    Het gewicht van de trekker is inclusief chauffeur en mag geen kilo te veel zijn.

    Trekhaak

    De maximale hoogte van de trekhaak is 500 mm en moet goed en veilig bereikbaar zijn. Voor de 11 ton en 15 ton klassen mag de maximale hoogte van de trekhaak 600 mm zijn.

    Een ruimte van 150 mm breed en 300 mm hoog boven de trekhaak dient vrij te blijven van elk obstakel (incl. gewichten en steigerbegrenzers voor het makkelijk aan en afkoppelen van de sleepwagen).

    Het gat van de trekhaak dient horizontaal te zitten, zodat de haak verticaal ingehaakt wordt. Een uitzondering hierop is in de oldtimer klassen, in deze klassen is het ook toegestaan om de originele trekhaak te gebruiken, de maximale hoogte blijft uiteraard 500 mm.

    Indien er sprake is van voorasvering, wordt er gemeten in de laagste stand van de voorasvering.

    De diameter van het gat voor de haak van de sleepketting dient tenminste 75 mm te zijn.

    Bij het gebruik van een losse ring of topschalm (die voldoet aan de maatvoering hieronder) aan de vaste trekhaak, wordt de lengte en hoogte van de vaste trekhaak gehanteerd, dus wordt er gemeten zonder de aanwezigheid van de ring of topschalm.

    De trekhaak moet star ten opzichte van het hoofdframe en achteras van de trekker bevestigd zijn. Het is verboden om de trekhaak op enigerwijze tijdens de trek hoger te stellen.

    Trekhaak, stijgerbegrenzer of ander deel van de trekker mag de sleepketting inclusief haak niet belemmeren de rechte lijn tussen aanhaakpunt en sleepwagen aan te nemen.

    Wedstrijd

    De wedstrijdcommissie heeft de bevoegdheid tot het nemen van beslissingen betreffende de wedstrijd die voor alle betrokkenen bindend zijn.

    In het geval van overmacht is de wedstrijdcommissie bevoegd groepen deelnemers uit te sluiten van verdere deelname of de wedstrijd geheel te staken.

    Bij aankomst ontvangen de deelnemers hun wedstrijdnummer. Dit dient voor op de trekker vastgemaakt te worden zodoende dat het niet opwaait.
    Het nummer hangt dus niet in de cabine of aan de zijkant van de trekker, maar is goed bevestigd voor op de trekker. Na de wedstrijd de bordjes beslist inleveren.

    De wedstrijd duurt vanaf de eerste weging van de trekker tot het terugkeren in het trekkerkwartier na de laatste trek.

    De trekkers worden voor de wedstrijd 1 maal en daarna voor iedere trek gewogen. Indien een trekker voor de trekpoging te zwaar blijkt te zijn, doet de deelnemer mee in de ingedeelde klasse, maar doet niet mee voor een prijs.

    Tijdens de wedstrijd mag alleen de chauffeur op de trekker zitten.

    De deelnemer moet binnen 3 minuten, nadat de sleepwagen gereed staat, op zijn plaats zijn. Bij het niet of niet op tijd verschijnen aan de start wordt de deelnemer gediskwalificeerd.

    Elke trekker moet met een strak aangetrokken ketting zijn trekpoging beginnen.

    De deelnemer mag zijn poging starten, zodra begin- en eindvlagger groen geven.

    Een trekpoging is teneinde zodra de rode vlag gezwaaid wordt. De deelnemer dient dan onmiddellijk te stoppen.

    Tijdens de trekpoging moet de trekker binnen de baan blijven. Als de trekker, of deel ervan, hier toch buiten raakt volgt diskwalificatie.

    Alle trekkers mogen hun 4wd gebruiken. Het is echter niet toegestaan om veel te gaan slingeren op de baan, om met behulp van de 4wd extra grip te krijgen.

    Een trekpoging mag maximaal 2,5 minuten in beslag nemen. Voor oldtimers geldt een maximumtijd van 3 minuten.

    Rukken is niet toegestaan.

    Extra brandstoftoevoer door middel van een koudstartinrichting is niet toegestaan.
    Bij overmatig verlies van vloeistof door de trekker, als die zich op de baan bevindt, kan de deelnemer worden gediskwalificeerd. Overmatig wordt gedefinieerd als een al dan niet onderbroken vloeistofstroom op de baan, of een vloeistofplek met een diameter groter dan 20 cm.

    Van de standaard klassen gaan de drie prijswinnaars voor de waterrem. Er volgt bij overtreding van het vermogen automatisch diskwalificatie.

    De wedstrijdcommissie heeft de bevoegdheid tot het stilzetten van een trekker en kan op elk moment een trekker aanwijzen voor nadere controle.

    Veiligheid en gedrag

    Het is verboden te roken op het trekkerkwartier.

    Trekkers moeten te allen tijde op veilige wijze bestuurd worden. Als dit niet gebeurt volgt automatisch diskwalificatie.

    Het rijden op het trekkertrek terrein dient rustig te geschieden, maximaal 5 km/h. Dit geldt uiteraard niet voor de trekpogingen.

    Het is de chauffeurs ten strengste verboden alcoholische dranken te nuttigen of middelen te gebruiken, die het reactievermogen nadelig kunnen beïnvloeden. Bij overtreding wordt de deelnemer onherroepelijk gediskwalificeerd.

    De motor van de trekker mag alleen worden gestart als de chauffeur op de trekker zit. Pas als de motor geheel tot stilstand is gekomen mag de bestuurder de trekker verlaten. Dus zolang de motor draait zit de chauffeur op de trekker!

    Tussen weegbrug en sleepwagens mag de chauffeur zijn trekker niet verlaten.

    Helpers worden niet op de baan toegelaten. Onsportief gedrag van deelnemer en/of helpers wordt met diskwalificatie gestraft.

    Bij veelvuldig overtreden van de regels in dit reglement of onsportief gedrag ten opzichte van andere deelnemers of vrijwilligers kan zowel de deelnemer als de betreffende trekker worden uitgesloten van deelname aan de volgende editie van trekkertrek.

    Tijdens de wedstrijd is het verboden aan brandstofpompen te sleutelen. Dit mag bij geen van de trekkers, ook niet bij die van een collega.

    Voor de veiligheid en communicatie op en naast de baan dient het achterraam van de cabine geopend te zijn.

    Diversen

    De Stichting Trekkertrek Koudekerk aan den Rijn kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld door deelnemers, helpers en bezoekers.

    Het deelnemen aan de wedstrijd en het betreden van het trekkertrek terrein geschiedt geheel op een volledig eigen risico.

    De deelnemer is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn trekker, ook als deze onbeheerd in het trekkerkwartier wordt achtergelaten.

    De trekker chauffeur moet minimaal 16 jaar zijn, rijvaardigheid hebben en een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen.

    De trekkers moeten minimaal W.A. verzekerd zijn en moeten een kopie van dit verzekeringsbewijs bij zich hebben.

    Het is voor standaard trekkers en oldtimers verboden om reclame aan, op of bij de trekker te hebben, behalve de bedrijfsnaam in kleine letters.

    De trekkers dienen schoon aan de start te verschijnen.

    De winnaar van elke klasse is automatisch deelnemer voor volgend jaar.

    De trekkers moeten om 7.30 op het terrein aanwezig zijn.

    Iedere deelnemer krijgt dit reglement en dient volledig hiervan op de hoogte te zijn.

    Hobbysport klassen 3,5 ton en 7,0 ton

    De aandrijflijn, bestaande uit motor, koppelingshuis, versnellingsbak en achterbrug bepalen tezamen het merk van de tractor. Deze aandrijflijn moet aan elkaar passen zonder tussenplaten, flenzen, aangelaste of verboorde delen.

    Er mag gebruik gemaakt worden van nieuwere of oudere type beplating van hetzelfde merk.

    Het maximale motortoerental is 2700 omw/min.

    De montage van maximaal 1 turbo en het in- en uitlaatspruitstuk zijn vrij.

    Er mag alleen gebruik worden gemaakt van de origineel op de motor geleverde brandstofinspuitpomp. De pompen Bosch A en CAV Minimec (Simms) mogen als vervangende pomp op iedere motor gebruikt worden.

    De tractor mag voorzien zijn van ten hoogste 1 brandstofinspuitpomp. Er mag maximaal 1 pompelement per cilinder worden toegepast.

    Elektronische regeling van de brandstofinspuitpomp is niet toegestaan.

    De brandstof moet diesel zijn. Anders dan diesel, en toevoegingen in welke vorm dan ook zijn niet toegestaan.

    In de uitlaat dient zo dicht mogelijk na de turbo een kruis gemonteerd te zijn van 2x M10 8.8 bouten. Bij een uitlaat diameter groter dan 110mm dient er een 2e kruis 45° t.o.v. het 1e kruis gemonteerd te zijn binnen 10cm van het 1e kruis.

    Turbo’s van tractoren moeten afgeschermd worden met minimaal 2 mm plaatstaal.

    De trekker moet voorzien zijn van een degelijk werkende noodstop. De noodstop sluit, indien getrokken, de luchtinlaat af, zodanig dat de motor geen toeren en geen vermogen meer kan op bouwen.

    Minimaal is een heupgordel is verplicht. Indien er een rolkooi op de tractor is gemonteerd dan is dat minimaal een 4 punts gordel en dan is ook het dragen van een helm verplicht.

    Gesneden banden zijn toegestaan.

    Dubbellucht is niet toegestaan.

    Een steigerbegrenzer is verplicht.

    De tractor moet voorzien zijn van een degelijk aanhaak punt aan de voorzijde van de trekker.

    De tractor moet voorzien zijn van een goedgekeurde kantelbeveiliging of een veiligheidscabine.
    Truckklasse 9,5 ton

    De wedstrijd is opengesteld voor trucks met een koppelschotel.

    Het gewicht mag inclusief chauffeur maximaal 9500 kg zijn.

    De ballast moet vast en stevig aan/op de truck gemonteerd zijn.

    De trekhaakhoogte is maximaal 110 cm en moet goed en veilig bereikbaar zijn.

    De bandenkeuze is vrij.

    De truck mag opgevoerd zijn.

    Alle aandrijfbare wielen en sperren mogen tijdens de trek gebruikt worden.

    Zie verder, waar van toepassing, het VTN truckpulling reglement.

    Nogmaals: Stichting Trekkertrek Koudekerk a/d Rijn is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door deelname wedstrijd, deelnemers, helpers en bezoekers.

    Photos
    Event Details
    • Days
      Hours
      Min
      Sec
    • Start Date
      2 augustus 2025 08:30
    • End Date
      2 augustus 2025 17:30